Week van de Mediawijsheid

Gepubliceerd op: 30 oktober 2023 13:33

Vanaf 10 november zijn er 18 workshops, openen wij de Maakplaats053 en is er een webinar voor ouders over online gedrag!

Er staan maar liefst achttien workshops voor kinderen gepland. Het gratis webinar voor ouders gaat over het thema sociaal gedrag online.

Over de Maakplaats

We organiseren al langer activiteiten op gebied van media, maken en techniek. Vanaf vrijdag 10 november doen we er een schepje bovenop! Dan wordt namelijk de Maakplaats053 geopend. Kom ook en doe mee aan een proeverij met vier miniworkshops!

De Maakplaats053 is gevestigd in Bibliotheek Centrale. Kinderen leren er belangrijke vaardigheden zoals samenwerken, creativiteit, veerkracht en technologische kennis.

Meer over Maakplaats053

Kom naar de opening op vrijdag 10 november!

Workshops voor kinderen

Van 10 tot 18 november organiseren we maar liefst 18 workshops in de Bibliotheek, zoals Homey: de huisrobot (6 jaar en ouder), Maak je eigen bibberspiraal (8+), Lego Spike (6+), ChatGTP & DALL-E (10+) en Programmeren met mBlock (10+). Ook is er op twee middagen een open inloop bij de Maakplaats053 en op zaterdag 18 november spelen we populaire oude computerspellen, zoals Command & Conquer en Quake.

Bekijk het complete Maakplaats-aanbod

Gratis webinar voor ouders over online gedrag

Elke dag kom je online kwetsend gedrag tegen. Waar ligt de grens? Weet jij hoe je kind zich online gedraagt? Wat kun je als ouder doen? Om je daarbij te helpen organiseren we op maandag 13 november een gratis webinar. Je ontvangt praktische informatie en tips om met je kind te praten en afspraken te maken over gedrag online.

Reserveer een plek voor de webinar