Vacature Raad van Toezicht

Gepubliceerd op: 22 november 2023 13:06

De Bibliotheek Enschede is op zoek naar twee leden voor de Raad van Toezicht.

De Bibliotheek Enschede maakt een grote transitie door, die gekenmerkt wordt door thema’s als het verbeteren en bevorderen van basisvaardigheden, digitale innovatie, samenwerking, ontmoeting, verbinding, debat en ondernemerschap.

Wij staan voor meer diversiteit in onze Bibliotheek. We brengen de functie van de bibliotheek dichter bij onze doelgroepen onder meer door de Bibliotheek op school en in de wijkcentra.

Vanwege het aflopen van de zittingstermijn van twee leden van de Raad van Toezicht zijn wij per 1 maart 2024 op zoek naar twee nieuwe leden.

Gezocht worden kandidaten met bestuurlijke ervaring, affiniteit met de openbare bibliotheek en kennis van één of meer van de onderstaande aandachtsgebieden:

• Financiën
• Culturele sector
• Personeel en Organisatie
• Governance

Kandidaten hebben bij voorkeur een binding met Enschede.

Ben je geïnteresseerd? Stuur dan vóór 1 januari 2024 je motivatie en CV naar m.setlight@bibliotheekenschede.nl