Toverberg bij Stories@Stanislaus

Gepubliceerd op: 25 februari 2024 07:30

Samen met Concordia brengen Stanislaus Brewskovitch en de Bibliotheek Enschede deze avond, kort op de Boekenweek (16 t/m 24 mrt), een avond vol met muziek en poëtische teksten van Toverberg (Lars Kroon).

Na een aantal jaren touren met Go Back to the Zoo en punkband St. Tropez besluit de Amsterdamse muzikant Lars Kroon het muzikale roer om te gooien: deze Neerlandicus steekt zijn voorliefde voor literatuur in zijn songteksten niet onder stoelen of banken en brengt prachtige muziek met een duidelijke verwantschap met Boudewijn de Groot en Spinvis.

Tijdens deze avond zal Toverberg over zijn muziek en zijn voorliefde voor literatuur vertellen, daarnaast zal hij natuurlijk zijn muziek ten gehore brengen.

Tranen in de wind

Op ‘Tranen in de Wind’, Toverbergs eerste Nederlandstalige album dat verscheen op 22
februari 2023, ging de muzikant op zoek naar de kern. Alles ging overboord; geen coole sounds, drones, gospelkoren, strijkers, blazers, distortion en een vreemde taal om je achter te verschuilen. Het resultaat is een ontwapenend album dat op een ingenieuze wijze intiem en allesomvattend tegelijk voelt. Kleine ontwapenende liedjes over grote onderwerpen. De tekst staat centraal, begeleid door een akoestische gitaar.Toverberg vindt zijn publiek al op vele plekken, van festivals zoals Oerol, de Museumnacht, poëzie festivals, tot poppodia (samen met Roosbeef) en cafés: in dat rijtje is “cultuur café” Stanislaus een prima volgende plek met de juiste intieme sfeer!

Wil je alvast genieten van zijn muziek. Bekijk en luister hier de muziek van Toverberg.

Kaarten zijn te koop voor €7,50.
Het programma duurt van 20.00 tot ca. 22.00 uur. Inloop vanaf 19.30 uur.

Tickets voor deze avond zijn te bestellen via onderstaande knop.

Koop hier je kaartje

Stories@Stanislaus is een samenwerking van de Bibliotheek Enschede en Stanislaus Brewskovitch. Samen organiseren we lezingen en vraaggesprekken met schrijvers door het jaar heen.