Nationale Voorleesdagen

Gepubliceerd op: 2 januari 2024 11:34

Voorlezen is belangrijk maar vooral superleuk! Tijdens de Nationale Voorleesdagen (24 januari - 3 februari) bezoeken 1.500 kinderen de Bibliotheek.

Een deskundige jury heeft de leukste voorleesboeken gekozen voor de Prentenboeken Top 10. Deze en nog veel meer leuke tips en filmpjes hebben we verzameld op de campagnepagina over de Nationale Voorleesdagen.

Eén titel is verkozen tot het Prentenboek van het Jaar: Help! Een verrassing! van Miriam Bos. Het is een humorvol, kleurrijk en liefdevol prentenboek waarin jezelf mogen zijn op een subtiele manier centraal staat.

Reserveer het boek 'Help! Een verrassing!'

Voorleesontbijt bij Prismare
Op woensdag 24 januari trappen we de Nationale Voorleesdagen af met het Voorleesontbijt, speciaal voor kinderen van 2 t/m 4 jaar. Politieagent Arnoud Baan leest voor uit 'Help! Een verrassing!'. Kom je langs met je kind en eet je een hapje mee?

Reserveer een plek voor jezelf en je kind(eren)!

Besloten voorstellingen
Bibliotheek Enschede organiseert drie weken lang besloten voorstellingen, gebaseerd op het Prentenboek van het Jaar. Maar liefst 1.500 peuters en kleuters van zo'n 40 kinderdagverblijven en peuterspeelzalen en 16 basisscholen bezoeken de voorstellingen in de Bibliotheek. Wil je weten of jouw kind ook gaat? Informeer bij jouw school of kinderopvanglocatie.

Knuffel & mini-editie

Word lid en krijg een gratis vosje!
Wist je dat een bibliotheekabonnement voor kinderen jonger dan 18 jaar gratis is? Schrijf je kind gratis in en ontvang een vingerpoppetje: het vosje uit het boek Help! Een verrassing! Is jouw kind al lid? Het poppetje is ook te koop voor € 2,-.

Mini-editie te koop
De mini-editie van het prentenboek Help! Een verrassing! is vanaf 24 januari te koop in alle vestigingen van de Bibliotheek Enschede, zolang de voorraad strekt. Het boekje kost € 5,75 per stuk.