Maker Festival Twente

Gepubliceerd op: 11 april 2023 12:11

Creëer je eigen Maak Experience tijdens de 8e editie van het Maker Festival Twente! Naast een 4-daags festival in Roombeek Enschede (4 t/m 7 mei) toert het festival door Twente en doet van 13 t/m 31 mei de Bibliotheek Enschede aan. Bezoek een Maakdag Festival en volg - in verschillende labs - digitale, creatieve en uitdagende maakactiviteiten én ontdek nieuwe maakwerelden. Onder begeleiding van professionele techniekcoaches en makers stap je in een wereld van maken, ontwerpen, programmeren, kunst en media.

Wat kun je allemaal DOEN op een Maakdag Festival?

Bezoek in jouw Bibliotheek het MaakLab en experimenteer met creatieve (maak)technieken zoals de nieuwste Make-It techniekkit of maak een kunstige robot. Leer in het FilmLab hoe je een 360 graden film maakt of bezoek het RobotLab waar je slimme robots kunnen programmeren. Creëer in het MediaLab je eigen verhaal met de digitale installatie Nieuwe Verhalen of dansen met je eigen schaduw in de interactieve installatie Mijn lijn.

Maar er is meer! Bezoek de kleurrijke expositie van neon objecten in het ExpoLab, gemaakt door jongeren tijdens het lokale maakplaatsenprogramma. Laat je in het KunstLab inspireren door werk van plaatselijke kunstenaars, die je met verschillende kunstinstallaties en projecten meenemen in een wonderlijke wereld. Of ontdek welke technieken en maakprocessen in het onderwijs en het Twentse bedrijfsleven worden gebruikt én praat met de experts in het KennisLab! Laat je aan het einde van je bezoek in het ExperienceLab, middels de audiovisuele installatie van Miriam Riefel, aan ons weten hoe jij het Maker Festival hebt ervaren?

Wat als je niet zolang wilt wachten?

Dat is geen probleem! In samenwerking met De Museumfabriek, Archikidz, de Bibliotheek en speeltuinen hebben we een uitgebreid randprogramma ontwikkeld voor alle leeftijden. Tussen 15 maart en 31 mei kan je in Enschede (en in de rest van Twente) bijna elke dag iets beleven en of ergens aan meedóen. Klik via de website van het festival door naar het randprogramma voor alle data, tijden en locaties.

Overzicht randprogramma de Bibliotheek Enschede

Ontdek het complete festivalprogramma op makerfestivaltwente.nl!

Deelnemen?

Wil je deelnemen aan het Maakdag Festival? De toegang is gratis en er is vrije inloop.
Voor een aantal workshops wordt een kleine vergoeding van maximaal € 3 gevraagd.

Zaterdag 13 mei 2023 12:00 - 16:00 Bibliotheek Enschede Centrale

Zaterdag 20 mei 2023 12:00 - 16:00 Bibliotheek Enschede Zuid