Maakplaats053 geopend!

Gepubliceerd op: 14 november 2023 08:47

Sinds vrijdag 10 november is Enschede een creatieve broedplaats rijker: Maakplaats053 werd onder toeziend oog van zo’n 40 mensen geopend in de Bibliotheek Enschede.

Twee kinderen onthulden samen met Marlies Olthuis (manager Educatie van de Bibliotheek) het nieuwe logo van Maakplaats053. Daarna deden de aanwezige kinderen mee aan vier miniworkshops.

In deze maakplaats organiseert de Bibliotheek activiteiten op het gebied van media, maken en techniek. Kinderen en jongeren maken er kennis met technologische ontwikkelingen en leren tegelijk belangrijke vaardigheden zoals samenwerken, creativiteit, veerkracht. “Maakplaats053 heeft een fijne plek hier in de centrale bibliotheek, maar we brengen de maakplaats ook naar kinderen toe. Bijvoorbeeld door workshops op scholen en in de wijkvestigingen te geven,” aldus Marlies Olthuis.

Gratis workshops

Deze week zijn er volop gratis activiteiten bij Maakplaats053. Op woensdag- en vrijdagmiddag is er open inloop (13.30 uur - 16.30 uur) en maak je kennis met een vinylplotter, 3D-pen of lasersnijder. Op zaterdag speel je retro games, maak je je eigen bibberspiraal of leer je programmeren met homey, de huisrobot.

Meld je snel aan!