Living Library: Ontmoet je vooroordeel, ga in gesprek met een ‘levend boek’

Gepubliceerd op: 10 februari 2023 15:30

Op zaterdag 11 maart komen boeken tot leven tijdens de eerste editie van de Living Library in de Bibliotheek Enschede. Bijzondere titels zitten tussen 13:30 en 17:00 uur verspreid door de Bibliotheek voor je klaar voor een inspirerend gesprek.

Tijdens de Living Library lees je namelijk geen boeken, maar mensen. Interessante mensen, die je in het dagelijks leven niet snel spreekt. Of niet durft te vragen naar hun persoonlijke verhaal. Klopt wat we denken over mensen op basis van de buitenkant wel met de werkelijkheid? Ga in gesprek met onder andere een vluchteling, een transgender persoon of een ex-TBS’er. Je hebt twintig minuten tot een half uur voor een open gesprek waarin alles gevraagd en besproken kan worden. In een open gesprek vertellen de levende boeken hun levensverhaal. Durf jij het aan om je vooroordeel te ontmoeten?

Hoe leen je een levend boek?

1. Ga naar het Living Library evenement in de Bibliotheek Enschede Centrale op zaterdag 11 maart;
2. Blader door de catalogus en kies een levend Boek;
3. Registreer jezelf bij de Living Library Balie;
4. Een van onze vrijwilligers zal je voorstellen aan het levende Boek;
5. Je hebt 20-30 minuten met het Boek te besteden.

Datum: zaterdag 11 maart 2023
Tijd: 13:30 – 17:00
Locatie: de Bibliotheek Enschede Centrale
Kosten: Gratis