Lezingenreeks Social Rebel door Saxion-studenten

Gepubliceerd op: 4 januari 2024 15:11

Als ‘social rebel’ ben je je bewust van maatschappelijke thema’s die leven en rebelleer je tegen misstanden. Het is óók de naam van de gespreksavonden georganiseerd door Social Work-studenten van het Saxion.

In komende edities in januari en februari maken ze actuele onderwerpen bespreekbaar: schulden onder jongeren, migratie en armoede.

Rebelleer mee

Schulden onder jongeren is een groeiend maatschappelijk probleem dat dringend aandacht verdient. Tijdens Social Rebel op 18 januari vertelt een medewerker van de Stadsbank Enschede over oorzaken van schulden en wat je er aan kan doen.

De editie van 25 januari gaat het over migratie: één van de belangrijke thema’s van de afgelopen verkiezingen. Is migratie een last of een zegen, en wat zeggen de cijfers eigenlijk?

We sluiten de reeks op 1 februari af met een avond over armoede.

Social Rebel 18 januari: schulden onder jongeren

Social Rebel 25 januari: migratie, probleem of kans?

Social Rebel 1 februari: armoede

Saxion-studenten aan zet

Derdejaars Saxion-studenten organiseren de Social Rebel-avonden als onderdeel van de opleiding Social Work. Bij het neerzetten van zo’n avond komen veel vaardigheden van pas, zoals netwerken, presenteren, onderzoeken en het leiden van een gesprek. Partners Bibliotheek Enschede en Pakhuis Oost zien deze lezingenreeks als een waardevolle toevoeging op hun maatschappelijke programmering.

Praktische informatie

De Social Rebel-avonden vinden plaats in de Bibliotheek Enschede Centrale, starten om 19.30 uur en zijn gratis bij te wonen.

Social Rebel in de agenda