Digitaal meedoen

Gepubliceerd op: 22 december 2023 11:20

Het nieuwe cursusaanbod op digitaal gebied ligt klaar. Vanaf januari zijn er gratis cursussen speciaal voor beginners en mensen die al ervaring hebben, maar begeleiding willen.

Met het aanbod zorgt de Bibliotheek ervoor dat iedere inwoner de kans heeft om mee te doen op digitaal vlak. Twijfel je of je mee wil doen? Bel naar de Bibliotheek op 053 – 4804804 (tussen 9.30 en 13.00 uur) voor informatie en advies.

Aankomende cursussen

• De cursus Klik&Tik is er voor mensen zonder computerervaring en leert je de basis van de computer. Klik&Tik start op woensdagochtend 17 januari in de Bibliotheek Enschede Centrale.
  • Met de cursus Digisterker leer je in drie lessen de websites van de overheid gebruiken. De eerste les start op dinsdagochtend 9 januari.
  • Omgaan met digitale zorg, bijvoorbeeld gebruik maken van het patiëntenportaal, leer je bij de gratis workshop DigiVitaler op 25 januari.

Bekijk je het aanbod liever op papier? Haal dan het cursusboekje op in de Bibliotheek.

Informatiepunt Digitale Overheid

Tegenwoordig kun je alles regelen via internet. Ook contact met de overheid gaat steeds vaker digitaal. Heb je daar hulp bij nodig? Kom naar het Informatiepunt Digitale Overheid in Bibliotheek Enschede Centrale, Stadsveld, Zuid of Glanerbrug. Negen dagdelen per week zit er een medewerker voor je klaar.

Openingstijden Informatiepunt

Computerspreekuur

Voor alle andere vragen rondom computers, smartphones en tablets kun je iedere week terecht bij de computerspreekuren van Seniorweb.

Openingstijden Computerspreekuur