Bibliotheek terug op Roombeek

Gepubliceerd op: 31 augustus 2023 11:22

We zijn terug in de wijk Roombeek! De vestiging in de wijkvoorziening Prismare is vanaf maandag 4 september vijf dagen per week geopend.

Op maandag t/m donderdag zijn we van 8.30 uur ’s ochtends tot 21.00 uur ’s avonds open. Op vrijdag sluiten we om 17.00 uur.

De Bibliotheek heeft een nieuwe plek op de begane grond. Bij binnenkomst valt direct de aantrekkelijke en speelse inrichting op. Je haalt er vooral jeugdboeken en er komt een bescheiden collectie voor volwassenen. Klanten kunnen bovendien hun gereserveerde titels afhalen in Prismare.

Ook de centrale hal van de wijkvoorziening heeft een make-over gekregen. Hier vind je de leestafel met kranten en tijdschriften, uitgestalde nieuwe titels en een gezellig terras voor een hapje en drankje.

Openingstijden Prismare

Gratis pasje voor kinderen

Kinderen zijn tot 18 jaar gratis lid van de Bibliotheek. Een abonnement voor volwassenen kost € 4,50 per maand. Leden mogen onbeperkt gebruik maken van de collectie uit de zes vestigingen in Enschede en hebben toegang tot de Online Bibliotheek met duizenden e-books, luisterboeken en cursussen.

Online inschrijven

Openingsfeestje op 23 september

Om te vieren dat we weer open zijn organiseren we samen met de huisgenoten van Prismare een gezellige Burendag. Kom op zaterdag 23 september (tussen 11.00 en 16.00 uur) langs en geniet van muziek, eten en drinken en andere vrolijke activiteiten voor jong en oud.

Bekijk het programma