Taalmeester Wim Daniëls vertelt

Gepubliceerd op: 31 mei 2022 12:44

Samen met brewpub Stanislaus Brewskovitch organiseren wij tweemaandelijks een gastspreker bij Stanislaus Brewskovitch in de pub. Deze keer Wim Daniëls, bekend van zijn boeken en optredens op radio en tv. Woensdag 15 juni komt hij naar de pub en vertelt over onze taal, zijn schrijverschap en boeken.

Inloop vanaf 19.30. Het programma duurt van 20.00 tot ca. 22.00 uur. Wil je vooraf wat komen eten? Dat kan! Reserveer dan hier.

Taalmeester Daniëls is schrijver van talloze boeken over taal, literaire verhalenbundels, woordenboeken, poëzie en informatieve boeken. Daarnaast is hij geregeld op radio en tv en treedt hij op in het theater. Hij schrijft over allerlei onderwerpen in duidelijke en toegankelijke taal. Over de vakantie of vrijetijdsbesteding, familie of koddigheden van de Nederlandse taal – Wim Daniëls weet het!

In zijn bestsellers schrijft Daniëls over de kleurrijke geschiedenis van Nederland. In ‘Het dorp’ (2019) brengt Daniëls dorpen van weleer met humor en nostalgie tot leven: een feest der herkenning, zeker met de gelijknamige tv-serie uit 2021 met Huub Stapel. Wim zal 15 juni ook ingaan op zijn verhalen uit het boek ‘Op vakantie’ (2021): Wanneer gingen we voor het eerst ‘op vakantie’ en hoe gingen we dan op reis?

Pasgeleden verscheen zijn nieuwste boek ‘De Dikke Daniëls’, een overzichtswerk waarin hij zich stort op alle prachtige, ondergewaardeerde en overbelichte aspecten van de taal. “Ik koester het Nederlands en wil het niet verkwanselen”.

Taalverzamelaar Wim Daniëls schrijft en spreekt op een luchtige, toegankelijke én leerzame manier. Zodat je na afloop denkt: hoe kan het dat ik al dit moois niet eerder heb geweten? Op luchtige wijze, vol humor en ook nog eens heel leerzaam. Dat wordt genieten in Stanislaus!

Koop hier je ticket

Stories@Stanislaus is een samenwerking van de Bibliotheek Enschede en Stanislaus Brewskovitch; Samen organiseren ze lezingen en vraaggesprekken met schrijvers door het jaar heen.