Nederland Leest 2022: Oud worden, jong blijven

Gepubliceerd op: 26 oktober 2022 08:35

'Oud worden, jong blijven'. Dat is het thema van de jaarlijkse campagnemaand Nederland Leest die in november plaatsvindt. De afgelopen jaren was een periode waarbij we ons meer bezig zijn gaan houden met onze gezondheid. Oud worden willen we allemaal, maar tegen het proces van ouder worden kunnen we best opzien. Hoe blijf je fit en vitaal? En hoe zorg je ervoor dat in elke levensfase contact houdt met je medemens?

Ontvang een boek cadeau

Kom naar de Bibliotheek Enschede tijdens Nederland Leest en krijg het boek Mevrouw mijn moeder van Yvonne Keuls van ons cadeau! Met dit boek richtte Yvonne Keuls een liefdevol monument op voor haar ouder wordende moeder. Deze ontroerende roman is een prachtig gesprek tussen moeder en dochter, over een bijzonder verleden en vitaal ouder worden. Mevrouw mijn moeder is een ode aan de vertelkunst – een prachtig, met veel humor geschreven, persoonlijk en ontwapenend boek, dat bekroond werd met de Publieksprijs 1999.

Je kunt dit boek, ook verkrijgbaar in een groot letter editie, de hele maand november gratis ophalen in alle vestigingen van de Bibliotheek Enschede (zolang de voorraad strekt).

Campagne Nederland Leest

Nederland Leest is een jaarlijkse bibliotheekcampagne van stichting CPNB die het lezen van boeken bevordert met steeds een ander thema. In het hele land worden er in de maand november activiteiten georganiseerd voor Nederland Leest om lezers met elkaar te verbinden.