Samen op weg naar de huiskamer van Enschede

Gepubliceerd op: 20 mei 2021 11:22

De huiskamer van de stad komt dichterbij. De Bibliotheek Enschede, Kaliber Kunstenschool, Metropool Poppodia van Twente en Wilminktheater en Muziekcentrum Enschede zijn er klaar voor om hun voordeur te delen. Daarachter vinden alle Enschedeƫrs straks een plek voor ontmoeting, ontspanning en ontwikkeling.

We leggen onze plannen nu ter besluitvorming voor aan het gemeentebestuur van Enschede. We gaan met de raadsleden op verschillende momenten in gesprek, want zij spelen een cruciale rol in het mogelijk maken van de verbouwing. In de afgelopen maanden hebben we als partners samen bekeken hoe we de nieuwe functie van het Muziekkwartier organisatorisch en financieel gaan regelen. Daarbij rekening houdend met de realiteit die door de coronapandemie is ontstaan.

Nu is het stadsbestuur aan zet

Het college van burgemeester en wethouders heeft een positief besluit genomen, en op 21 juni as. staat het op de agenda van de gemeenteraad. Wij zien die besluitvorming met hoop en vertrouwen tegemoet.Enschede krijgt een huiskamer van en voor alle inwoners. Waar je makkelijk binnengaat voor ontmoeting en ontspanning, terwijl je tegelijkertijd inspiratie en ondersteuning vindt.Het programma van de huiskamer is een aanvulling op het huidige aanbod van de partners, die blijven doen wat ze al deden. Aan de invulling van het gezamenlijke programma wordt de komende tijd verder gewerkt, met inbreng van zoveel mogelijk mensen. Graag rekenen we ook op jouw betrokkenheid. Niet voor niets is ons motto: iedereen is een bron van inspiratie.De verbouwing en inrichting worden zo aangepakt dat een veilige ontvangst van bezoekers nu en in de toekomst is gewaarborgd.

Meer informatie

Meer over de huiskamer van de stad en welke sfeer je daar kunt verwachten, is te vinden op www.muziekkwartier.nl. De komende tijd zullen we je verder informeren over de ontwikkelingen. Dan komen ook meer praktische zaken rond planning en verbouwing aan bod.

Heb je op voorhand vragen of suggesties? Stuur dan een mail naar vragen@muziekkwartier.nl

Wij kijken er alvast naar uit om onze nieuwe voordeur open te zetten.

De Bibliotheek Enschede, Jan Hoogenberg
Wilminktheater en Muziekcentrum Enschede, Jaco Cornelissen
Kaliber Kunstenschool, Angelina Schoonewille
Metropool | Poppodia van Twente, Johan de Jong

Wil je op de hoogte blijven van de plannen van het Muziekkwartier meld je dan aan voor onze nieuwsbrief.